Nyheder

Her kan du se de seneste nyheder.

tilfredshed trods tilbagegang hos atria danmark

Historisk høje priser på kødråvarer har haft stor indvirken på 2019, hvilket betyder, at

resultatet hos Atria Danmark viser en tilbagegang på både omsætning og indtjening.


Tilbage i marts måned offentliggjorde Atria Plc. regnskabet for 2019, og her var der forbedring at se på både omsætning og indtjening, hvilket blandt andet kunne tilskrives driftsoptimering. I Atria Danmark har man ikke oplevet den samme fremgang i perioden. Både omsætning og indtjeningen har oplevet et fald i forhold til 2018, men på trods af dette udtrykker ledelsen tilfredshed med resultatet. 

Læs mere her: Tilfredshed trods tilbagegang hos Atria Danmark

Historisk høje priser på kødråvarer har haft stor indvirken på 2019, hvilket betyder, at

resultatet hos Atria Danmark viser en tilbagegang på både omsætning og indtjening.

Tilbage i marts måned offentliggjorde Atria Plc. regnskabet for 2019, og her var der forbedring at se

på både omsætning og indtjening, hvilket blandt andet kunne tilskrives driftsoptimering.

I Atria Danmark har man ikke oplevet den samme fremgang i perioden. Både omsætning og

indtjeningen har oplevet et fald i forhold til 2018, men på trods af dette udtrykker ledelsen tilfredshed

med resultatet.

Klassiker i nye klæder

Atria Danmark har netop lanceret en ny plastreduceret emballage til koncernens klassiske gule bordpak-serie. Det vil spare miljøet for ca. 100 tons plast årligt.


Salami, røget medister, kyllingepålæg… Pålægsvarianter, vi alle kender, og som hører til favoritterne i fx madpakken. Med 30 år på bagen er selve den gule emballage efterhånden også en klassiker. Nu får bordpakken imidlertid en opgradering.

Pålægsfabrikanten Atria Danmark, der står bag blandt andet 3-Stjernet, lancerer nemlig en ny emballage, der består af 25 pct. mindre plast.

   - Vi har glædet os til at få den nye emballage ud i butikkerne. Det er et vigtigt skridt for os på vores rejse mod en mere ansvarlig fødevareproduktion, siger adm. direktør Svend Schou Borch og fortæller, at den nye emballage giver en samlet årlig plastreduktion på ca. 100 tons.

Læs mere her: Klassiker i nye klæder

Tidslinje

100 års slagterhistorie; fra originale opskrifter og salg i slagtermesters egen varevogn til international pålægsgigant med kvalitet som omdrejningspunkt.

ForrigeNæsteForrigeNæsteForrigeNæsteForrigeNæste
Overskrift:
Aalbæk Specialiteter ser dagens lys
År:
1920
Overskrift:
 Aage Jensen Salamifabrik, senere 3-Stjernet, bliver grundlagt
År:
1950
Overskrift:
3-Stjernet A/S bliver registreret som varemærke
 
År:
1972
Overskrift:
Den skiveskårne salami i bordpak introduceres
 
År:
1978
Overskrift:
Ny fabrik i Hansted
 
År:
1988
Overskrift:
 Påbegynder produktion af økologiske Aalbæk Specialiteter
År:
1990
Overskrift:
3-Stjernet A/S bliver en del af den finske fødevarekoncern Atria Scandinavia 
År:
2007
Overskrift:
Vi ændrer navn til Atria Danmark ved købet af Aalbæk Specialiteter
 
År:
2015
Overskrift:
Henholdsvis 70 og 100-års jubilæum – og blandt de førende fødevarevirksomheder
År:
2020